Sjuk

Det är en vecka sen vi var till vetrinären med Brorsan. Han kom in på lördag kväll vill jag minnas, och hade löv i pälsen. Pratade lite för att få veta vad han gjort. Ja, jag vet att inte en katt kan redogöra för det, men ändå. Han satt och åt mat och jag tog bort två löv från pälsen men fler fick jag inte röra. Fortsatte mitt skrivande.
 
På morgonen var han sur och irriterad, nästan fräste, eller mer hade ett konstigt virrigt beteende. Jag tog det långa benet före mot dörren och låste kattluckan för att vi måste samtala om detta beteende, tyckte jag. Han blev ilsk och försökte som en utbrytarkung attackera luckan där jag satt mej i soffan. Mannen ser blod på golvet, lite, men ändå. Konstaterar ett sår på halsen. O varför satte jag inte för luckan, nu har han skadat sig också, pga mej.
Mannen ser på datorn efter tider hos veterinär för vi ser ju att en kattpsykolog/läkare skulle behövas så snart som möjligt. Vad var det för fel på kissen som nu gömt sig under soffan? I tre timmar fick vi vänta med att ringa om en akuttid. Pust!
Han var inte rädd för mannen som han alltid är.
Ordnade skjuts och for iväg efter ytterligare två timmar. 
Hans beteende var skumt och jag fasade för besöket för jag trodde det värsta....
Bara ett sår,går inte att sy eftersom det har börjat läka sa veterinären, smärtstillande spruta,sårrengöring, och lite rengöringsdetaljer med hem. Vätskades upp med en påse under huden, då jag sett att han inte ville dricka. Två burkar specialkost, som skulle vara extra god. Vägde några hekto för lite.
En synnerligen snäll katt sa de, med de var synnerligen bra personal där också.
Återbesök på måndag.
Ny chaufför hem.Dottern.
Ännu en vän fick vi skjuts med. På återbesöket som vi ville ha för säkerhets skull, då han verkade loj, Röngades han, sårtvätt, kloklipp, då jag ser att han vill dit och klia, en spruta smärtstillande och recept. Konstaterades ett blåsljud på hjärtat så remiss skickades till Öjebyn.
 
Brorsan mår bra omen lite försiktigare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0