Gardell

Vid frukosten tittade jag på Jonas Gardell. Hans nya bok om Gud måste inköpas.
Alla funderar nog på var gud finns, om det kan vara sant att han skapat alting, och var han bor nu.
Jag har nog kommit till den insikts-bildningen att han finns och alltid kommer att finnas.
 Men jag tror faktiskt vi får fixa det vardagliga såväl som krig alldeles utan hans inblandning, eftersom vi alla ändå kommer till himlen.
Så det är faktist av största vikt att vi slutar kriga, om vi nu ska hinna med att njuta av jordelivet.


Här i Boden har borgarna sparkat ut oss Vänsterpartister ur Alliansen.
Det känns bra att kunna återgå till att tänka fritt igen.Inte behöva leta efter argument mot sossarna.
För mej har det varit en tankefnurra utan dess like.
Blev så kollrig i skallen av det så jag mådde illa till slut.
Nu hoppas jag vi ska kunna föra en politik som gynnar det stora flertalet, en arbetarpolitik i dagligt tal.

Min önskan nu är att 1maj blir den arbetardag som Boden så väl behöver.

                                                                                                En mycket lättad,Katarina!!!

Kommentarer
Postat av: Brith

Fast jag hade tyckt att det hade varit bättre om V lämnat alliansen själva... Jag gillar inte själva förhållningssättet - att bli utsparkad.



Men jag läste i NSD idag att V-S-MP gör en valteknisk samverkan och börjar formera sig politiskt också. Det låter lovande må jag säga.

2009-03-31 @ 22:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0