Tjena!

Efter en helg fylld med bombardemang av kloka och upplyftande ord,känner jag mig stärkt att ta itu med arbetet i V-DS Norrbotten. Vi fick mycket gjort, konstruktiva diskussioner, God stämning och blickarna riktade framåt. Vänsterpartiet kan man verligen ta stöd mot när vindarna blåser från borgerligt håll. Läs morgondagens Kurir. Jobbigt är det att ingå i en allians med borgarna på hemmaplan. Inte minst nu när (V)i har bildat en stabil allians på riksplanet, som vinner mer och mer förtroende dag för dag.
Vad jag grämer mej över de allmänna pensionssystemet som vi spelade borgarna i händerna med. Varför kunde inte jag påverka, och visa på de förödande konskvenser det kommer att få. Läs gärna Ulla Hoffmans bok om pensionssystemet. Varför gjorde jag inte mer i valrörelsen, för att övertyga alla att Vänterpartiet är det man ska rösta på, om man inte har en miljon på banken, och utan skulder och kan spara i privata sjukförsäkringar.
Och Varför tror jag gott om alla människor som bjuder på bulla och ler mot en.
Borgarna har också lärt sig baka bullar!

Nu börjar jag känna för en välbehövlig vila. Dagen fick ett abrupt slut, då jag inte kunde delta på den tillställning som ordnats på V-lokalen för att fira Kvinnodagen. Läs morgonagens NSD. För när de flesta människor ska fira, vill man vara vacker. Det är bara trevligt. Men toppar man trevligheten med parfym, då måste jag dra vidare. Tyvärr! Mitt råd till dig, man som kvinna: Parfymer och deodoranter med stark doft användes bäst hemma. Inte ute bland folk, där i värsta fall ett astmaanfall kan sluta med Döden.
I mitt fall orsakar parfym huvudvärk, illamående och en del gånger kräkningar.

Men tillsammans ska vi skapa ett samhället med förståelse för olikheter,där förtryck inte finns och där barn får vara barn, Ungdomar får vara ungdomar och där vikan känna oss trygga när vi blir gamla. Detta ärmöjligt, vi behöver dej med i det arbetet.
                                                                                                     /Katarina!!!

Kommentarer
Postat av: Brith

Jag hoppas att du är på benen idag.

2009-03-09 @ 17:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0