Grattis Sofia

När är man en mogen kvinna?
Kanske just idag? Min minsta dotter fyller år idag. Idag för 18 år sedan födde jag min nu artonåring. Det är länge sen och det är samtidigt igår. En dag skulle hon bli 18 år och nu är hon där. Det är nu livet börjar.  När mina barn var små så sa de flesta - njut medan de är små. och jag njöt, fortsättningen var alltid....för när de blir 7 då ska ni  få se..........och vi njöt fortsätningen blev, när de blir 12 då ni......och vi njöt..........men akta er när de blir 15 och vi njöt och när de inte nu har blivit ligister vid 18 årsålder så kanske man kan tacka den inre rösten som var med hela vägen.

Människor måste lita på sig själva, och då menar jag sig själva, på så sätt att man funderar,
 -Hur vill jag själv bli bemött, hur vill jag att andra skulle ha behandlat mej i olika åldrar?
 Man MÅSTE ALLTID tänka på barnen först. Sätta de i första rummet.
Det här  moderna som numer heter egen tid, det skaaa man visst ha, men inte på bekostnad av barnen.
Jag tycker inte att det är okey att skaffa barn och sedan ha barnvakt medan man går på krogen.
 Vilken moraltant jag blev då
                                             men jag vill vara med om att skapa ett samhälle där
                                                barnen står i centrum
får finnas till, får ha kul.
                                                         
                                                                  Inte vill väl du vara rädd?


Nåväl, åter till frågan.                       
Mogen när är man det, vem bestämmer när jag eller min dotter är det? Vem ska bestämma det, och vem får besämma det?

                                                    Grattis Sofia,  nu börjar livet!
                                                                                                                                    /Din Mamma!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0