Intet nytt på fronten



Tjena!  Åh vad jag har frusit idag i denna blåst! Brrrrrrrrrrrrrrrrr!

Kommer hem från jobbet.
Det luktar mat. Köttbullar, mmmmmm. Det brukar alltid lukta mat när jag kommer hem.

Min man som inte för 25 år sedan kunde koka potatis, har idag utvecklat sin matlagning till att göra många glada.

Inte minst familjen. Men så brås han på sin mamma som kan slänga ihop vad som helst av ingenting.

Gävlarna är ett duktigt folk. Min svärmor kon fråga om man vill ha rulltårta, och vips inom 10 min står en nybakad

rulltårta på bordet. Åhh, vad gott utbrister alla. Hennes kommentar: Nej men de här var väl inget, och så låter ju 

Gävlemålet särkilt gnälligt då. Men vi skrattar hjärtligt, och hon blir lite generad. Men så har hon säkert gjort det

några gånger, 83 år i sommar. En kvinna som aldrig sitter still.

Rätt kul när hennes tvillingsyster från småland kommer i samspråk. då någon brukar vara min svåger, vill veta hur

gamla de är.

 Då är min svärmor den som har koll, medan systern vill vara ett eller helst två år yngre.
                                   
                                                      Snart är det sommar.......tror jag....../Katarina!!! 

Kommentarer
Postat av: Brith

Jag fick också köttbullar idag fast inga kulinariska höjdare handlade det om. Sambon sa: Det blir nödproviant direkt från frysen.

2009-03-09 @ 20:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0