Framtiden........finns i framtiden!

Ung, är jag inte!
Feg är jag, lite.

Samtalade med ungdomar! De är vetgiriga, våra gymnasister. Det var andra och tyvärr sista gången jag träffade dessa elever. Sen går den annan kurs sen. Nåväl, dessa elever hade vid första tillfället fått veta om min funktionsnedsättning, och vi hade samtalat om hur det är och letat oss fram till det vi har gemensamt i livet. Vi är alla annorlunda varandra.        ( Unika brukar man ju säga men det får en att låta som nå´t auktionsföremål, eller en oupptäckt fisk  i medelhavet). Och alla börjar fatta att detta att vara funktionsnesdsatt, ha hösnuva, cp-skada,diabetes, hjärtfel, synskada...................hur mycket orkar ni?, ja men just det, det är att vara normal=människa. som lever här och nu. Och vi  har inte tid eller råd att avvara någon,och säga att du tillhör ditten eller datten.
Tills idag skulle de ha tänk på vilka i sin närhet som har funktionsnedsättning, och det var kul.
Med liv och lust tog de lapparoch skrev sjukdomar o skador som de kom i kontakt med, utan att fundera så mycket på det.
Och det är just så det är. Vanligt. Där fick vi alla ta del av ca 20 olika sjukdomar o skador som bara finns....varsomhelst.
I maj blir dett utställning på Björknässkolan. Kanske får en och annan en tankeställare för famtiden.....Vi är alla olika......men så lika
 Den som finns bakom hörnet................................................!

Väl på kontret igen ringde jag en vän. Vi började prata om en del ideér jag har. Hon blev positiv och tyckte jag skulle skriva ner dessa...........................för att kunna forma framtiden. Jag backade, blev lite rädd, ville inte synas.

Så livet kan te sig ibland./Katarina!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0