Damen med sparken och killen vid hållplatsen!

Hej igen!

Världen skulle nog vara lite bättre med fler goda människor
med en spark. Var och handlade.Det fattades 10  kr. Kvinnan efter mig i kön var snabbt uppe med en pippipeng och frågade mej och kassörkan hur mycket som fattades. -Men,sa jag, jag känner ju inte dej, hur ska jag ge igen. Vid varubandets slut, frågade jag var hon bodde, i förhoppning att återgälda hennes fina gest. - Här omkring var hennes svävande svar. Jag har ju sett  henne många gånger, men kan nu inte placera vart hon bor. Hon sa att det var inget, och att det var ju bara småpengar. Ja, jag är så tacksam!

Häromdagen kunde jag inte ta mej igenom moddet med min elmoppe på trehjul, vid en busshållplats.Fram kommer genast en kille 19, 20 år sisådär och frågar om jag vill ha hjälp. Vi enades om vad som var bästa hjälpen, och 15 sekunder senare sa jag Tack och for vidare.
                                                                                Världen är full av goda människor!

Kommentarer
Postat av: Annika S

Hej!



Såå himla kul och positivt Du har varit med om, både i affären och med elmoppen. Jag är helt övertygad om att det finns jättemånga människor som är lika goda. Bra också att Du lyfter såna saker.

Tjingeling

2009-03-10 @ 19:04:01
Postat av: Brith

Pippipeng.

I just loved it.

Var hittar du alla ord?

2009-03-10 @ 22:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0