Är vi fattiga eller rika?

Hej igen! Kan inte sluta tänka på programmet där man får följa med en människa från ett I-land som reser till et fattigt lnd och får vara i en stam där hon ska ingå i några veckor. Tanken, enligt programmet, är att hon ska få perspektiv på sin tillvaro. Som en sorts kurs. Se hur jävligt det kan vara och sluta gnäll! Och uppenbarligen funkar det. De åker därifrån  med en ny styrka att nu kan jag uppskatta det jag har.Tack o hej! Jag menar att det måste vara en enorm upplevelse att sitta där med stammen där lång borta...som vi har glömt...att de finns.....om vi ens har vetat....att de finns...eller vill vi veta,eller hur man nu ska tänka? Efter progammet i lördags följde ett annat  program om en uppfinnare som sa sig, och kunde visa på att han hade lösningen på rening av vatten i u-länderna. Då måste vi fråga oss  Var problemet ligger? Har vi återigen pekat på den värld som gör att människor hyllar pengar framför människor. Om jag inte missminner mej lever Du och jag i den världen. Vi kan väl försöka göra något åt detta, tillsammans. ANNARS går mitt liv sin gilla gång. Har ägnat måndagskvällen åt ungdomar som flyttar.En dotter har nu flyttat till ny lägenhet och det var så kul att få vara med, och att man som förälder får förtoenden av sina barn måste vara kärnan i förldraskapet. Att föda ett barn leva med det och sedan ha en vän för livet. Kan något vara större. Ta nu hand om dej,och gör bra saker./Katarina!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0