Släkten

Släkten är värst brukar det heta. Jo,ja,jag vet inte vill jag svara.För min släkt är ett virrvarr som släktforskare har något att sätta tänderna i. Den ena är inte släkt med den andra, fast....joo det måste dom vara. Men vem var psppan? Aha, omgift, nämen vänta nu.... Så har det låtit när jag försökt att svara på min släkt, till mina barn. Det faktum att vid 30 års ålder få två nya systrar, har ju skapat en del bryderier. Så när folk uttalar sig om att familjen går först, släkten ska hålla ihop,då är jag inte längre med på tåget. Vad är det som är så speciellt med de som har släktband. Vad är det 2017 som gör att folk försvarar sin släkt in i det sista. Det är bara tragiskt att bevittna hur släktband måste hållas ihop för att det bara ska vara så. Å andra sidan så skulle det vara en lyckans dag om vi kunde, i vår släkt samla ihop oss till en träff. För mina barn blir det en träff med främlingar. Men, men......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0