Välkommen till Bodens stadsbibliotek 22 september

Imorgon 1800 så kommer jag att prata på vårt trevliga bibliotek.
Ska prata om min bok "Livet i en cp-hjärna"  www.lumio.se  och hur den blev till och hur jag går till väga när jag skriver. Det är inte bara att säga att "jag skriver" så vet alla hur det går till. Det tror man ju, men efter att ha hört på författare så har jag lärt mej att varje författare gör på sitt sätt. Det är bra att veta att jag inte gör fel, eller är konstig, eller inte ska räknas. Tydligen är definitionen av författare att hen ska ha publicerat två verk. Dvs det kan vara en bok och en text. På så sätt är jag förffattare. Känns väldigt generande att kalla sig det. Jag skriver och det har jag altid gjort. I höst ska förläggaren se igenom matralet och jag har förhoppningar om bok nummer två till jul. Så idag har jag tagit det lungt genom att sitta i min nya fina fotölj och läsa " Kaoutokeino, en blodig kniv" av Lars Pettersson. Väldigt bra kriminalroman . Bästa svenska debut 2012. Jag vet inte om jag läst någon annan i den genren. Man den var verkligen mustig, bra beskrivning av landskap och tänkvärd.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0