Förhållande till världen

 Feminismen handlar, som jag förstått att eftersom patriarkatet råder om att finna vägar att mötas att växa som människor och att hitta sätt att komma framåt ett jämställt samhälle. Jag pratar om ett jämlikt samhälle och har alltid jobbat för det. I det jämlika samhället är alla lika mycket värda, alla har lika mycket frihet och där finns förståelse för olikheter, det unika med varje människa. Feminism kan inte råda lika lite som patriarkat.Vi måste ha en värld där vi formar varandra till medmänniskor!
Är jag feminist? Självklart. Jag vill att tillståndet ska råda att alla har lika möjlighet att göra vad den vill, uppfattas med människovärde och kunna utrycka var som helst, hur som helst och inte ha begränsning av sitn funktionsvariation. man, kvinna, queer, homosexuell eller någon trosuppfattning.
Och för att uppnå detta måste vi arbeta tillsammans.
Söndagens tankar här presenterade på ett silverfat Varsågod/ Katarina! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0