Att självförverkliga sig med skattemedel

Har nu gått in i rullarna hos ett företag som arbetsförmedlingen hyr tjänser av. Jobbcoathing, nej just det jag skulle se henne som en mentor, ett bollplank. Människan i fråga skulle jag kunna bli kompis med. En energisk sprudlande person, som tycker det mesta är kul, verkar det som. Arbetsförmedlingen har minskande resurser, så därför kommer vi in i bilden, sa hon till gruppen på informationen. Företaget gör vad arbetsförmedlarna gjorde på 80-talet. Alltså det man tror af ska göra, tror man, förmedla jobb. Men det har jag i min "spaning" kunna konstatera att det har det inte tid med. Nä producera papper av olika slag är det de gör. 30 stycken på en vecka. 12 första dagen och sedan har jag fått 2 brev per dag denna veckan. Och sen är det nu också försäkringskassan som har del i detta spektakel. Nä, hörni det är söndag och för att orka måste jag tänka på annat. Med 100 kr på fickan kanske det blir ett mål mat idag också. Pengar väntas på tidag. Ta hand om er, Katarina!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0